מקדש ישראל והזמנים

הגדל

 

שאלה:

מדוע אנו חותמים את ברכת הים בשלשת הרגלים מקדש ישראל והזמנים וביתר החגים מציינים את שם היום מקדש ישראל ויום הזיכרון ....וין הכיפורים.....ישראל וראשי


תשובה:

שלום רב!
אף שבאמת יש אומרים בשם ר' ברוך עפשטיין (מחבר ספר תורה תמימה) שטעות סופר היא מה שאנו אומרים בכל הרגלים מקדש ישראל והזמנים, והכוונה היתה שבכל חג נאמר את שם החג (כך הובא בשמו בספר נפש הרב עמ' קפב), אך רבים חלקו עליו וכך הנוסח בכל הסידורים שבשלשת הרגלים אומרים מקדש ישראל והזמנים בלשון כללית בשונה מראש השנה ויום כיפור, וטעם הדבר מפני שבתורה רואים שקדושת שלשת הרגלים היא קדושה אחת, רק שבכל זמן הקדושה הזו מחייבת לנהוג במנהגי החג המתאים לזמן זה. אך ראש השנה ויום כיפור קדושתם שונה לחלוטין ולכן אינם נכללים ב'זמנים', ומשום כך אף כתבו הפוסקים שמי שחתם בראש השנה מקדש ישראל והזמנים לא יצא וצריך לחתום שוב 'מקדש ישראל ויום הזכרון'.

 

 

 

שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד