מקדש ישראל והזמנים

מדוע אנו חותמים את ברכת הים בשלשת הרגלים מקדש ישראל והזמנים וביתר החגים מציינים את שם היום מקדש ישראל ויום הזיכרון ….וין הכיפורים…..ישראל וראשי

שלום רב!
אף שבאמת יש אומרים בשם ר' ברוך עפשטיין (מחבר ספר תורה תמימה) שטעות סופר היא מה שאנו אומרים בכל הרגלים מקדש ישראל והזמנים, והכוונה היתה שבכל חג נאמר את שם החג (כך הובא בשמו בספר נפש הרב עמ' קפב), אך רבים חלקו עליו וכך הנוסח בכל הסידורים שבשלשת הרגלים אומרים מקדש ישראל והזמנים בלשון כללית בשונה מראש השנה ויום כיפור, וטעם הדבר מפני שבתורה רואים שקדושת שלשת הרגלים היא קדושה אחת, רק שבכל זמן הקדושה הזו מחייבת לנהוג במנהגי החג המתאים לזמן זה. אך ראש השנה ויום כיפור קדושתם שונה לחלוטין ולכן אינם נכללים ב'זמנים', ומשום כך אף כתבו הפוסקים שמי שחתם בראש השנה מקדש ישראל והזמנים לא יצא וצריך לחתום שוב 'מקדש ישראל ויום הזכרון'.

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

שאלות ותשובות על הישיבה

שאל את הרב און ליין 

תשובות בעניני חגים ומועדים

ארגון "אחינו" הינו ארגון שמטרתו הינה סיוע לנערים המפלסים את דרכם בעולמה של היהדות. הארגון הציב לעצמו כמטרה לתת לנערים אלו את הכלים והאפשרויות להיחשף לעולמה של היהדות ולמצוא את מקומם בעולם זה.

הארגון מסייע לנערים באמצעותם של מאות פעילים הפזורים בכל הארץ אשר הינם בקשר אישי ויומיומי עם הנערים המעוניינים בכך. הפעילים לומדים בצוותא עם הנערים ומסייעים להם להשתלב בעולמה המרתק של היהדות.