מבי מדרשא - מאת: הבחור דניאל דוכניאן – פסגת זאב, ירושלים

24/10/2010


מאת: הבחור דניאל דוכניאן – פסגת זאב, ירושלים

בבא קמא - דך ב ע"ב

 

תוס' ד"ה 'הא דלא מכליא קרנא' הקשה על פירש"י, ועי' ברשב"א שתי' שיטת רש"י דשחת לא מיקרי מכליא קרנא אם זרעה לתבואה, וראיה שאף בעלי תבואות משלחין שן בהמות בשדותיהם כדי לאכול השחת ואח"כ תצמח התבואה ותצלח יותר, מ"מ אם בא בעל השחת להשתלם ישתלם לפי נזקו ולא כל מה שהבהמה מגרעת משיעור הפירות מקריא מכליא קרנא זה דבריו של הרשב"א.


ובסדר ג' בליבון הסוגיא עם החברותא והמשיב שליט"א לא הבנו מה תי' את קושית תוס' הרי כילה השחת, ודיברנו שאולי הפירוש הוא שכשבעל השדה זורע לתבואה, אפילו שלפעמים אחרי אכילת השחת צומח פחות טוב, אבל הרבה פעמים קורה שזה מצליח יותר, ובגלל שגם בעל השדה עושה כך לטובת הפירות שלו, אז כאילו אכילת השחת שייכת לצמיחת הפירות וכלפי היזק זה אין זה מכליא קרנא.

 

שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד