מה המשותף ​בין ​מלאך, צפרדע וארגון 'אחינו'?

בפרשת השבוע אנחנו קוראים על המכה השניה מעשרת המכות 'מכת צפרדע';

"וְאִם-מָאֵן אַתָּה, לְשַׁלֵּחַ:  הִנֵּה אָנֹכִי, נֹגֵף אֶת-כָּל-גְּבוּלְךָ–בַּצְפַרְדְּעִים.
וְשָׁרַץ הַיְאֹר,  צְפַרְדְּעִים, וְעָלוּ וּבָאוּ בְּבֵיתֶךָ, וּבַחֲדַר מִשְׁכָּבְךָ וְעַל-מִטָּתֶךָ; וּבְבֵית עֲבָדֶיךָ וּבְעַמֶּךָ, וּבְתַנּוּרֶיךָ וּבְמִשְׁאֲרוֹתֶיךָ. וּבְכָה וּבְעַמְּךָ, וּבְכָל-עֲבָדֶיךָ—יַעֲלוּ, הַצְפַרְדְּעִים​".​
(​שמות פרק ז' פסוק כז)

השאלה הגדולה היא, מדוע באמת נכנסו הצפרדעים לתנורים ביודען שהן הולכות להישרף?

בתלמוד מובא כי כאשר באו בני ישראל לידי ניסיון של מסירות נפש, הם למדו קל וחומר מהצפרדע; שלמרות שלצפרדעים – שעל פי נבואת משה צוו להיכנס למיטות, לתנורים ולכל מקום אפשרי – ניתנה הברירה אם להיכנס למיטה או למקום אחר, היו כאלו שנכנסו במסירות נפש דווקא לתנורים, למרות המוות הבטוח שנשקף להן.

ואפשר לבאר את הדברים כך:

שירת הצפרדע ע"פ פרק שירה היא "ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד"​,​
כשאנחנו מנסים להידמות למלאכים ביום הכיפורים אנחנו גם אומרים ברוך שם כבוד מלכותו לעולם ועד (ובקיצור בשכמל"ו) בקול רם. מה הסיבה?

ההסבר הוא כזה:
המשפט​ "בשכמל"ו" מעיד על הבנה ברורה שהכל לכבוד השם יתברך ואין עוד מלבדו בכל העולמות.
תרגום המילה מלאך הוא 'שליח'. המלאך מבצע שליחות אחת (כמו שכתוב בחז"ל "אין מלאך אחד עושה שתי שליחויות")
ויש מלאכים שבסיום השליחות הם מסיימים את תפקידם בעולם כי לכך בלבד נוצרו.

זו גם ההבנה של הצפרדע כי היא כאן בעולם ​רק כדי ​לבצע את שליחותה. בכל מחיר. ולכן זו היא​ גם​ שירתה. בשכמל"ו.
וזה גם מה שאנחנו משדרים ביום הכיפורים. אנחנו כאן לקיים את רצונו יתברך בלבד כמו המלאכים.

גם אנחנו בארגון 'אחינו' כאן בכל מחיר, לקדש את שמו יתברך ברבים. תמצאו אותנו בכל מקום ​ובכל שעה, ​בדיוק כמו הצפרדעים. דבקים במשימתנו.

אז צרו קשר עוד היום עם רבני אחינו בטל'​ 1800-20-18-19
להכוונה, ייעוץ ולמען שמו באהבה.

להתראות בישיבה​!​