עד שיבוא אליהו

לאליהו ממן מקרית מלאכי ותק של 6 שנים בעיצוב אישיותם של בני נוער וצעירים, הדרכתם והכוונתם עד להשתלבותם בישיבות מצוינות ככל הבחורים * מעט מסודות ההצלחה.
הגדל

לאליהו ממן מקרית מלאכי ותק של 6 שנים בעיצוב אישיותם של בני נוער וצעירים, הדרכתם והכוונתם עד להשתלבותם בישיבות מצוינות ככל הבחורים * מעט מסודות ההצלחה.

בני הנוער והדור הצעיר של היום כבר אינם מסתירים את התלבטויותיהם. בחיפושים אחר הבלתי ידוע מוכנים הם מוכנים ללכת רחוק, עד להודו ושכנותיה למזרח והעיקר לחוות ריגושים ולהגיע לסיפוק. אלא שמהר מאד הם מתאכזבים ומגלים כי הלכו שבי אחרי 'חוויה' רגעית ומדומה ואחריה נותרת רק תחושת קשה עוד יותר של ריקנות ושיממון רוחני ונותר התיסכול.

 

התוצאה המיידית של האשליה שהוא נשאב אליה היא – פגיעה ביציבות הנפשית ובהתמצאות לזיהוי מטרת החיים. הנער, נכנס לסחרור שמתבטא ברדיפה אחר ההנאה הבאה ונסחף למערבולת ששוטפת אותו וממסמסת בין ידיו כל מה שהוא מנסה להאחז בו. הכל מתגלה כחזיון דמיוני שאין לו אחיזה במציאות.

 

קרוב מאד אליכם יש מי שיודע להתמודד עם המצב הקשה הזה ולהבטיח לכם צעידה בטוחה לעתיד עם רוגע נפשי שחסרונו הוא צרת כל.

 

לאליהו ממן מקרית מלאכי, ותק של 6 שנים בעיצוב אישיותם של בני נוער והוא רושם הצלחות מפליגות. עשרות צעירים ובני נוער עשו בעידודו מהפך בחייהם, איש מהם לא התחרט והוא בטוח שגם לא יתחרו לעולם.

מהו סוד ההצלחה שלך בעבודתך עם בני נוער? שאלנו אותו.

 

אליהו: "הקשר האישי שלי עם כל אחד מהם וזיהוי פנימיותו. אני מתחיל עם מפגש פתוח, בו כל אחד מציג את שאלות ותהיותיו, משתדל לענות בקווים כלליים ולהתייחס למהות החיים ומטרת החיים, חיזוק באמונה בבורא עולם, ואחר כך זה זורם נער נער לכיוונו".

                                                     

 מי מגיע אליך?

 

"יושבים כאן צעירים בטווח גילאים רחב: מנערים בני 13, ועד לבוגרי תיכון ואוניברסיטות בני 20 פלוס. כל אחד זוכה ליחס על פי רמתו. במקביל, מתקיימים כנסים ליותר מבוגרים,

 

בהם משתתפים בחורים רווקים ובעלי משפחות בני 30, 40 ואפילו 50. המשתתפים באים מהמגוון הרחב של האוכלוסיה בישראל , למן ילדים להורים בני קיבוצים שאפילו על "שמע ישראל" לא עוד יותר. כשאני נוכח לראות שהמשתתפים הפנימו את השלב הראשוני, מזהה שמשהו ניצת והם מוכנים לשמוע עוד, אני מתקדם לשיחות על התורה, כוחה וחשיבותה לעם היהודי, ומתחיל בהקניית מושגים יסודיים ביהדות, מצוות, תפילות, חגים וכדומה.

 

"השלב הבא – אומר אליהו ממן – "הוא לימוד גמרא". וכאן הוא עובר לתיאור מרגש:" אני מוכרח לציין את הפלא הגדול שבלימוד הגמרא. אנחנוו עומדים נפעמים ומשתוממים אל מול כח התורה שנגלה לעינינו. 1,500 שנה לאחר מתן התורה שבעל פה, עדיין יש בה את העוצמה הממגנטת אליה את כל מי שפותח אותה. גם אלה שהיססו מלכתחילה אם להמשיך בהצטרפות לשומרי התורה והמצוות, קיבלו מבט שונה שהתיר את כל ספקותיהם כששקעו בלימוד הגמרא, והמשיכו במשנה מרץ בדרך אל היהדות השלימה.

 

עוד תקופה עוברת, הבחור מתמלא בשאיפות חזקות ומחליט להמשיך ולהתמיד ואז דואגים אליהו ממן והמסייעים לו לשבץ אותו בישיבות מצוינות והוא משתלב ככל בחור אחר.

 

מדוע שבחור ירצה ללכת כבר בשלב הזה דווקא לישיבה חזקה? להיכן נעלם החשש מהקושי?

 

אליהו: "הבחורים עצמם מבינים שהם יחזיקו מעמד רק בישיבה טובה בה רמת הלימודים גבוהה. שם יקבלו את המירב. כדי להקל עליהם את המעבר, אני משתדל להכין אותם לפני כן בצורה מושלמת. בה בעת אני מנסה להתאים לכל אחד למסלול לפי כשרונותיו".

 

גם עם המבוגרים אתה לומד גמרא?

 

אליהו:"בעוד שהמוח של צעירים, מתאים יותר לקלוט את לימוד הגמרא, אצל המבוגרים אנחנו משקיעים יותר בשיחות על הבית היהודי, ומכוונים אותם לדרך המלך בצורה שיוכלו לתרום כהורים גם לילדיהם. ברוך השם אנחנו רואים פירות מבורכים. הרוב המוחלט של ההורים מצטרף לילדים או לפחות עובר שינוי חיובי כהאם מתחילה להקפיד על כיסוי ראש, השבת נשמרת, מקפידים על כשרות וכך עוד ועוד."

 

בחור שמחליט לחזור בתשובה, לא גורר אחריו מתח עם ההורים ובני המשפחה?

 

אליהו ממן:"אצל בחור שהולך בדרך הנכונה ויודע בבירור את אשר לפניו, זה לא קורה. לעומת זאת, בחור שמלכתחילה נכנס לכל הענין בצורה חובבנית, הס, ולא נכנס לעימותים ההורים משתפים פעולה איתו פעולה מרצון. אני שומר על קשר עם חלק מההורים, ולפעמים מדובר בקשר הדוק. חלקם אף נמנה עם משתתפי השיעורים שאנו מוסרים למבוגרים. אמנם יש מהם שהיו בתחילה קיצוניים נגד העניין, ואף נלחמו חזיתית בילדם, אולם לאחר תקופה קצרה,

 

כשראו את התוצאות הברוכות של עבודתנו, ואת הילד הפורח, המחונך והצייתן הבינו שהילד בדרך נכונה הוחיובית ואף עודדו אותו ואותנו להמשיך".

 

אתה שומר על קשר עם אלה שהגיעו לישיבות?

 

אליהו: "בודאי. בעבודתי עם אותם בחורים, כשהם עדיין אצלי, אני שם את עיקר הדגש על כך שהם יקבלו את היחס האישי והטוב ביותר. ממילא, כשהם הולכים לישיבות ונזקקים מדי פעם לחיזוק ולהדרכה באופן טבעי הם פונים אלי ואני מסייע להם ככל יכולתי.

 

אלו מילות עידוד והערכה אתה שומע מאותם בחורים שעשו את הצעד האמיץ והשתלבו, באמצעותך, במסגרת ישיבתית?

 

אליהו: "קורה לרוב שבחור מתוודה בפני בכנות תוך כדי שיחה: "אליהו, אני לא יודע איך להסביר את זה, אבל לימוד התורה נותן לי הרגשה כל כך טובה, והפך אותי לאדם רגוע ומאושר, מלא סיפוק רוחני שאינו רגעי, אלא מלווה אותי לאורך זמן.

 

מה הייתי עושה אם הייתי נשאר ללא התורה והמצוות?". אחרי כאלה משפטים אני מלא בסיפוק על שהעבודה שלנו לא היתה לריק. זה מרגש ומחייב כאחד ונותן הרבה כח להמשיך הלאה.

 

 

 

תגובות
מס. התגובהתוכן התגובה
1. אחד שמכיר את הרב (28/12/2009 16:30:59)
שאל את הרב
דלג על שאל את הרב

שאל את הרב

 

 

 כאן תוכל להפנות לרב את שאלתך, הרב ישתדל לענות בהקדם האפשרי.
התשובות נשלחות ישירות למייל השואל. לשליחה יש למלא את הטופס המופיע כאן:

*
רשימת תפוצה


 

מאמרים חדשים
דלג על מאמרים חדשים

מאמרים חדשים

     

 

הצחוק יפה לבריאות

אז מה, זהו? יותר אסור לצחוק? תשובה עפ"י ההלכה

 


    

 הוראות יצרן 

האם זה תקף גם ביחס לחיינו? קרא את ההוראות!


   

 

מחפשים סגולות? 

שלשה ספורים, סגולה אחת! אף פעם לא יזיק לדעת!


    מבחן בגרות

היכן נמצאת הבגרות האמיתית? אקטואלי להיום


   

חשיבות עניית אמן

אז שכחתי לענות אמן. מה כבר קרה? כנסו ותקראו ספור

עבור לתוכן העמוד