השיעור הבינלאומי

לא משנה מאיזה צד מסתכלים על זה, לערן למפרט יש רקע אישי מגוון בהחלט. אבא שלו עלה מרוסיה, אמא שלו דווקא הגיעה מארה"ב. המשפחה כולה התגוררה למשך כמה שנים באמריקה, לפני שערן יחד עם שני הוריו ושני אחיו הצעירים חזרו לארץ לפני שנה. התוצאה הסופית מכל זה הוא שערן דובר עברית, אנגלית רוסית וגם ערבית (שזה כבר סיפור בפני עצמו).

 

אולי היה זה הרקע הלשוני העשיר שלו שקירב אותו לתורה. יום אחד בשעה שצעד ברחוב הראשי של רחובות עצר אותו אדם ששאל בעברית רצוצה מאוד כיצד מגיעים לישיבה. ערן זיהה מיד שלפניו מקרה חמור של קושי לשוני. לאחר שיחה קצרה הוא גילה שהאיש הינו סטודנט אמריקאי הלומד במכון ויצמן הסמוך.

 

"מה יש לסטודנט במכון ויצמן לחפש בישיבה?", התפלא ערן.

 

הוא הצטרף אליו מתוך סקרנות ועד מהרה מצא את עצמו עם קבוצת לומדים אותה הוא מכנה "השיעור הבינלאומי". "יש לנו כמה מדרום אפריקה, אוסטרלי אחד, אנגלי וגם רוסי. ייצוג מכובד לכל קצות תבל". נכוחות של התלמיד הרב-לשוני בהחלט תרמה לשיפור התקשורת שבין חברי השיעור.

 

"מה מביא בחור עם רקע חילוני כמוך לשיעור תורה", אנחנו שואלים.

 

"בהתחלה זה היה מתוך סקרנות גרידא. אני טיפוס שאוהב להתעמק בדברים ולהתעניין בשאלות מסובכות. השיעור הזה נתן לי את ההזדמנות להכיר טוב יותר את היהדות דבר שכמעט לא היה לי הזדמנות לעשות קודם לכן. היום אני כבר מגיע בגלל שזה מרתק ובגלל שזה חשוב. התחלנו ללמוד גמרא ואיני רואה בזה אתגר גדול".

 

איך הגיבו ההורים ל'הובי' החדש שמצאת?

 

"אין להם שום בעיה עם זה. אדרבא –  אבא שלי מרוצה שאני לומד תורה למרות שהוא עצמו עוד לא קיבל את ההזמנה שלי להצטרף. גם אמא מעודדת. היא באה ממשפחה עם רקע דתי ורואה בלימוד בשלי דבר חיובי".

 

באופן אישי מה נותן לך הלימוד הזה?

 

'קודם כל הוא מעניין. כל שיעור עוסק בנושא חדש ואתה פתאום מגלה איך דברים שהיו נראים לך פשוטים ומובנים מאליהם הם בעצם מורכבים ועמוקים כאשר בוחנים אותם יותר מקרוב. חוץ מזה נפתח לי שער לעולם חדש ורחב הגדוש במושגי יהדות שלא הכרתי בעבר. אינני יודע לאן אני אקח בסופו של דבר את הלימוד הזה, אבל בינתיים אני מגלה בכל שיעור דברים חדשים שלא הכרתי ".